Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

Inte på humör.

Allmänt Permalink5
God kväll.

Idag har jag inte varit på humör, kan ju vara hormonerna i kroppen som ställer till det, dom hälsar på en gång i månaden och jag tycker inte om dom. Känslig, arg och irriterad ! Då vill man bara va för sig själv och inte möta irriterande människor. Men det gör man varje dag i mitt yrke och det är väl bara att vänja sig. Men vissa dagar så vill man verkligen inte ! Jag måste bara säga det alla tänker med inte säger, jag är så trött på dom här ständiga människorna som kommer hit från Afrika eller Gambia, va dom nu kommer ifrån (inte alla) men dom har väldigt svårt att betala för sig utan "tror" att man kan gå in i en affär och bara ta. Jag spyr på dom ! Eller när man går på trottoaren som är till för alla att gå på, människor som djur. Dom flyttar inte på sig och när man kommer med en hund så säger dom nått fult på sitt språk. Men vi har husdjur här i Sverige. Inga j*vla hyddor där man grillar djur eller vad ni nu gör. Gå åt sidan som vanliga människor gör när man delar en trottoar.

Sen räcker det med våra alkoholister här i stan, ska vi nu ta i mot mer alkoholister och pundare från andra länder också ?! Dom är värre en våra vi har här. Ok dom är fulla, men jag har aldrig sett så höga människor innan, fattar inte vad dom tar... Där kan vi snacka om läskiga. Man måste få kunna uttrycka sina åsikter utan att man ska vara rasist. Dom kommer aldrig kunna leva här i Sverige normalt, för dom vill inte lära sig nya saker. Utan dom bara kommer hit och lever på bidrag (inte alla) och jag går till ett jobb varje dag och får lön. Medans dom kan gå och prata i sina mobiler 20 tim per dag och socialen betalar för det. Vad är det för system ?! Ska dom inte få kämpa för sina pengar som alla andra eller ?! Ne tydligen inte.

Ni som läser min blogg nu får tycka va ni vill om detta, men det här är min blogg och jag skriver vad jag tycker och känner. Ni behöver absolut inte läsa den !

Hej då.

#1 - - Anonym:

BURN! ;) So true!

#2 - - eva:

Tyvärr, blir det bara mer och mer, och det värsta är att du har fullständigt rätt. Ok, det finns väl undantag, men de är få.

#3 - - Anonym:

Jag håller fullständigt med!!!! Samhället är helt fel och värre blir de.... Synd om våra barn som ska växa upp med skiten.

#4 - - Emelie:

Ja det blir mer och mer ändå att arbetslösheten ökar. Jag hoppas att dom gör något åt det snart... Är verkligen trött på dom !

#5 - - Louise (Lilly):

Du har så rätt.. INTE ÄNS jag har råd att köpa en NY BARNVAGN och de går nästan alla runt med..

Och om att vara rasist.. De är oxså rasister som inte vill anpassa sig efter vart de kommer.. De vill inte bo här egentligen känns de som.. Sen måste vi TA HAND OM ALLA som redan är här.. VI kan inte ta in fler.. VI MÅSTE TA TAG I FLYKTNING POLITIKEN.. OCH de vill Svenska folket därför många röstar på SD just för de vågar ta den diskutionen.. MEN sen kanske de inte har rätt seende på de, inte vet jag.. Inte så insatt i SD! MEn de vågade iaf ta upp ämnet.. För jag tycker vi ska göra lite mer som vi gjorde med Grekerna.. Vi gav dom bara ett LÅN!! INTE BIDRAG!! Vi svenskar jobbar och ger skatt till Bidragen och då ska de gå till oss oxså så som A-kassa och Sjukpengar när vi inte klarar av att jobba..

Tycker vi måste våga ta fighten för att de ska lära sig att komma in i Sverige.. Alltså få mer hjälp när flyktingarna kommit hit.. inte bara slänga in dom i en lägenhet som sen glömma bort dom..

De får faktiskt inte veta så mycket hur de går till i Sverige (regler och lagar vi har) och DET TYCKER JAG ÄR DÅLIGT AV POLITIKERNA OCH KOMMUNERNA ATT BARA STRUNTA I DOM.. FRuktansvärt..

Till top