Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

Helgen och tisdag.

Allmänt Permalink0
God kväll.

En ny vecka med nya utmaningar. Helgen har jag bara slappat, eftersom jag va ledig ville jag bara va och inte behöva göra massor med saker. Utan bara vara hemma och gå runt i mina fula slitna mjukisbyxor. Söndagen åt jag tacos med Cecon, vi bara slappade och åt massor tills magen nästan sprack.

Jag tror jag ska sluta äta helt, skulle aldrig klara det. Fort jag äter så svullnar magen, ser ut som man är i femte månaden. Det brukar gå i perioder, men denna gången har det va en lång dålig period. Ingen medicin hjälper ju mot Ibs, bara lindrar och tänka på vad man ska äta. Jag hatar detta och börjar bli så j*vla less på det. Man känner sig som en riktig tjockis. Därför jag går runt med tajts för det mesta, för det är riktigt jobbigt när man har jeans. Känns som byxorna ska spricka. Det är verkligen ingen som fattar hur det är om man inte har det själv. Om inte magen mår bra så fungerar ingenting. Hatar !

Snart är det midsommar och det är inget som är planerat än. Tycker inte om midsommar, känns som att man bara måste göra massor med saker. Äta, umgås och va trevlig. Men man vill ju ändå göra nått eftersom det är det alla andra gör. Så får se vad som händer...

Hämtade ut mina skor jag beställde, dock så va puma skorna förstora. Så jag bytte dom och beställde ett par converse skor i stället.

Kan man ha till allt, fest och till vardag. Har ett par rosa också, som jag fick av M förra sommaren. I Love Shoes ! Har för mycket skor, kan sälja ett dussin. Men jobbigt att sälja också, måste man hålla reda på vilka som köpt vad och när dom ska komma och hämta dom. Men bättre det en att dom bara ligger i garderoben.

Jag har börjat tänka väldigt mycket på min pappa den senaste tiden, jag vet inte varför... Men det är ju inget man pratar om direkt. Därför det är så skönt att ha denna bloggen och kunna skriva av mig. Inte för att få empati eller något sådant. Jag har tänkt mycket på hur alkohol och droger kan verkligen förstöra ens liv. Det tar över hela kroppen och tänkandet. Han bedövade det som gjorde ont med alkohol och droger. Han visste inte vad som gjorde ont i honom. Nu har han varit ren i många år, men mer knäpp en innan. I stället för att missbruka droger så missbrukar han sin medicin som han får. Han får medicin för en hel vecka, han skulle behöva ha nån som kommer och lämnar medicin varje dag så han inte kan ta flera på en gång. Han är väl ute efter ruset... Farmor har ringt hans kontakt person men det hjälper inte, dom lyssnar inte på anhöriga utan bara på han och inget annat gäller. Men han mår fan inte bra, han blev vräkt från sin lägenhet i Borgholm som han hade nu och fick flytta längre från stan. Så nu får han cykla in till stan och det är inte nära percis. I bland när han ringer kan han säga så konstiga saker och fråga saker som man inte förstår. Men i bland så verkar han helt normal när man pratar med honom. Man blir ledsen och undrar hur han i gentligen mår... Men eftersom han bara har varit i mitt liv när jag va liten. Dom försökte göra upp en plan att han skulle ha mig varannan helg. Men det missbrukade han så till slut så träffades vi inte alls. Jag har minnen från när jag va liten hur konstig han var vissa dagar. Ändå att jag inte va så gammal då, så märkte jag att nått va fel med honom. En del tror inte att barn märker sånt för dom är för små. Men det kan kan jag lova er att det gör dom ! Missbruk och barn hör verkligen inte i hopp. Det är därför jag är verkligen så anti mot all form som har med droger att göra. Skulle aldrig i hela mitt liv testa något sådant. Kan förstörs allt i sitt liv, vänner och familj hamnar i kläm. Det är bara fel på andra inte en själv. Synd att inte folk förstår det bara !


Blev ett långt inlägg idag om allt möjligt. Men skrev det som jag hade i tankarna...
Hoppas ni har haft en bra dag.

























Till top