Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

Deppigt.

Permalink1
God kväll.

Vilket kasst deppigt väder det har varit idag, eller är fortfarande. Regn, blåst och lite snö. Man blir ju inte precis peppad till att göra saker. När jag vaknade så tänkte jag, ne jag skiter i att gå och träna. Jag stannar inne i stället, men sen tänkte jag. Varför ska jag ligga i soffan och ha dåligt samvete för jag inte tränade. Bättre att ha tränat och sen ligga i soffan med gott samvete. Jag tog mig till träningen, körde det nya träningsupplägget. Det är inte att leka med för dom ovana kan jag säga. När jag va klar med övningarna så tänkte jag avsluta med gåbandet. Men jag hade så ont i benen och dom va som gummiband. Så jag fick köra crosstrainern i 15 min, sen va jag helt slut. Men jag tog mig dit iaf. I morgon blir det cirkelträning med min syster på morgonen, hoppas jag kan gå bara, så inte mina ben sviker mig. 
 
Min lediga dag är snart över, hada velat vara ledig minst en vecka till. Är inne i en period där jag inte orkar jobba. Känner mig stressad och pallar inte jobba. Jag måste ju, men den känslan är inte rolig. Alla känner väl så om man har ett jobb att gå till, att vissa perioder är det extra jobbigt att gå till jobbet. Det bara suger musten ur en och man vill bara ligga hemma i soffan och tjäna pengar ändå. Min dröm är ju att jobba som frisör, kom faktiskt in på en 3 årig skola i Norrköping. Men alla såna skolor är privata, så det är inget csn, så man får lägga ut pengarna själv. Hade kostat 130 tusen. Jag kunde inte ta nått banklån, plus att man va tvungen att lägga ut för boende. Så där gick min dröm i kras. Där hade man blivit frisör direkt efter tre år, eftersom jag hade gjort gesällprovet också. Hade kanske varit frisör nu om jag hade haft föräldrar som kunde hjälpa mig. Men jag kommer inte från en familj med en mamma och pappa som ger sina ungar allt och inte får slita för saker själva. Utan ger dom den lätta vägen, ni som har det så kan bara skita på er !! och inse att du/ni kommer inte kunna ha det så hela livet, väx upp.

Jag har kanske en liten släng av ADHA, jag är aldrig nöjd och vill bara ha mer hela tiden. Såg en som pratade om det på tv, bl.a hon som gett ut en bok nu. Kommer som vanligt inte ihåg vad hon heter, men hon har det och då berättade hon om hur hon va innan. Kunde känna igen känslan lite, men idag har väl alla det enligt alla som hörs och syns. Dom vill sätta en stämpel på alla, så dom ska få nån diagnos på allt. Ah, jag vet inte. Alla verkar äta lyckopiller nu också (inte jag) men många. Alla har börjat må så dåligt, fattar inte vad som händer ?! Varför kan inte alla må bra och skita i pressen man har på sig själv. Vet inte lätt nu för tiden, men dom ger ju medicin till vem som helst som mår lite dåligt.
 
Det va mina tankar för idag.
Hoppas ni har haft en bra dag !
 
Saknar värmen och bara att det va vi.
 
 
 
#1 - - Alexandra:

Hej kompis! Det lät inte roligt, jag är inte nere men däremot väldigt trött! Som vanligt... :-) fika snart? Fredag? Puss

Svar: Jag har skickat svaret i ett sms :) Puss
Emelie

Till top