Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

Under det jag ville.

Permalink2
God förmiddag.
 
Några dagar sen jag bloggade nu igen, men som sagt man måste ju ha nått att skriva om, nått man funderar på som man behöver skriva på papper eller nått som hänt. Jag har nått att skriva om nu, som jag vill skriva ner. Men inte säkert att ni tycker det är nått intressant att läsa om... Men då behöver nu ju inte läsa vidare heller !
Jag har gått ner nästan 2 kg och jag är glad. Jag har ändå inte tränat, är förkyld. Så jag har inte kunnat, varit ute och gått en gång denna veckan. Fikat och fuskat lite, men det måste vara att jag går hela tiden. Åker ju nästan aldrig bil. Går till jobbet och hem, går med min håriga prins fyra gånger om dagen när jag har honom hemma. Så det jag vill komma fram till, är att ut och gå är väldigt effektivt om man vill gå ner i vikt. Men för att bygga och behålla muskler ska man ju självklart gå till gymmet också. Tur att man inte är kille, det dom tänker på är bara att bygga muskler och se ut som några muskelberg. Men det är ju inte snyggt ! Hårda som sten, nej fy.
 
Så nu ligger jag på 59,1 kg. Jag ville ju ner till 58 kg. Men såna mål kan man inte ha direkt, jag började på 68,9 kg. Hade aldrig klarat det om jag hade satt det målet direkt, man måste ha små delmål om man ska klara det. För när man ställer sig på vågen och upptäcker att man bara gått ner 1 kg på två veckor. Då blir man ju jätte besviken. Så jag satte små delmål, först tänkte jag. Ska gå ner till 65 kg, det ska jag klara. Om jag gör det, så är jag jätte duktigt. Jag kom ner till det och sen bara fortsatte det. För jag va så inne i det redan och fokuserad vad mina mål va. Det va att bli smal, snygg och sätta i löshår ! Det gjorde jag. Sen blev jag ju singel också, jag gjorde så jag blev det. Det bästa jag gjort tror jag ! Så 2012 va ett riktigt bra år i slutet. Då kanske jag inte kände det, men såhär i efterhand.
 
Har jobbat hela veckan, träffat Mathilda. Vi va och åt frukost i tisdags, va mycket trevligt ! Vi satt där i nästan tre tim. Blir så när man har två käftar som går i ett haha. Sen igår va Cecon här och lilla Teo. Det blev kaffe och bullar. Hon ska ta mitt gamla bord, som just nu står i mitt sovrum.
Idag blir det jobb igen och i morgon. Sen tar jag helg ! Jag bli himla skönt att få känna av att det är helg. Känns inte som det när man jobbar helger.
 
Ha en bra dag alla.
 

 
#1 - - Alexandra:

Jag tycker det är kul att läsa din blogg oavsett! :-) Puss

#2 - - T:

Starkt jobbat! Helt rätt tänkt med delmål. Extremt svårt om man sätter upp sitt slutmål utan att ha små, små, mål på vägen. Imponerad som satan av ditt jobb. Sedan är väl ditt mål mer för dig själv än för andra och då är det ännu skönare att fixa det. (Du var ju söt innan också:) ) Är inte så mycket i Nässjö på dagarna, men de få gångerna så jag är det så brukar jag se dig ibland, gående oavsett väderlek. Som sagt, bra jobbat!

Till top