Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

Konstig helg.

Permalink0
God kväll.

Söndag är det idag jag, känns som måndag. Denna helgen har inte varit som en helg, men det är kanske för jag jobbade lördag. Skulle ju i gentligen vara ledig, men jobbade för Jenny på jobbet. Hon jobbade en anna tid för mig. Man tjänar ju mer på helgerna.
Jobbar bara fem arbetspass till, sen tar jag sem i 5 veckor. Sen efter det går jag på mamma-ledighet. Känns jätte konstigt, men skönt att få gå hem nu. Idag gå jag in i v.34 och 48 dagar kvar till beräknad bf. Det går fort nu och allt känns så tungt. Stå, sitta eller gå är jobbigt, känns som nån trycker mina fötter ner mot golvet när jag står. Känner att man är mycket tyngre. Men det är ju så det är, allt blir jobbigare ju större man blir och det är ju inte så konstigt med tanke på att man är gravid. Samtidigt som det är underbart så är det väldigt jobbigt. Men mysigt med magen, kommer nog sakna den sen. Tycker att det manliga könet kan få prova på att vara gravida! För dom förstår ju verkligen inte. Det är ju inte så jobbigt, du bara klagar. Gaaahh!! Jag släpper det.
 
Igår va jag & Sofie hos Cecon och grillade. Tur att Sofie va med så vi fick fart på grillen haha. Annars hade det nog tagit några timmar för oss. Gott blev det iaf och trevligt hade vi ute i solen.
Idag blev det en sväng till Jkpg med Cecon & lilla Teo. Jag provkörde en bil, den va fin den. Får se hur det blir med bil. Har ju min mors bli mycket nu, känns ju bättre med en egen bil. Hon behöver ju sin bil också, hade inga problem med att gå innan. Men nu pallar jag inte när jag jobbat. Ont i fötterna och rygg, så känner att det skulle vara skönt med egen bil.

Nu ska jag lägga mig och vila.
Ha en bra söndag!
 
 ♥
Till top