Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

Jobba första gången.

Permalink3
Godkväll.

Ligger i soffan och är såå trött idag. Helt slut som människa. Haft två piss dagar, mitt humör har varit kasst. Men det kallas PMS. Man kan inte råför det och man ska inte umgås med folk. Kan lätt bli bråk då haha. Men som tur är så varar det bara några dagar i månaden. 
Nog om det, har inte gjort så mycket idag. Varit och handlat, Emilio fick vara hemma, inte själv dock. Utan med sin så kallade pappa. Skönt att handla själv! Slippa stress-handla. Han vill inte sitta still längre, ska stå och sitta hela tiden. Händer nått varje dag nu, idag kunde han sitta helt själv. Min pojke är duktig! Så stark, inte för att skryta men redan på BB så sa dom att detta är stark pojk. Så han kommer nog bli boxare... 
När jag ändå va och handlade på mitt kära jobb så kollade jag om det fanns nån extra tid och skrev upp mig på tisdag. Ska bli kul! Har inte jobbat på 8 mån känns helt skumt. Gick ju hem 2 mån innan Emilio föddes. Nya PLU nr i kassan på all frukt, hoppas det kommer gå bra. 

I morgon kommer Mathilda & hennes lilla Alice hit, vi ska käka frukost tillsammans. Va jätte länge sen vi sågs nu, så det ska bli trevligt.
Sen på torsdag får vi besöka av kusin Caroline och syster/ moster. Ska bli mysigt! 

Nu ska jag gå och sova. Hoppas ni haft en bra dag! 

                Blid från nyår <3
#1 - - Fatima:

Hej.... nu är jag otroligt trött på alla dina kränkningar som du riktar på min bror gång på gång! Visst det är din blogg och du har rätt att uttrycka din åsikt.... men enligt svensk lag så får man inte bara skriva vad som helst på nätet! Jag har tagit mig friheten och tittat tillbaka på din blogg och tagit kort på vartenda blogg du har nämnt M på! Och eftersom några som läser din blogg känner igen M och kan få en dålig uppfattning//syn om honom så är det ett brott! Vill du läsa själv om det få du göra här www.brottsrummet.se/sv/nathat ... Eftersom jag måste ta hänsyn till att du är mor till min brorson ska jag visa dig lite barmhärtighet! Du får en chansh att genom den "så kallade blogg" be om ursäkt till M och efter det aldrig skriva något sånt om honom! Försök och hitta lite peace! Och lämna det bakom dig, livet är fullt av överraskningar och ibland måste vi släppa gammla saker för att få nya! Glöm inte att han är trots allt far till din son och när Emilio växer upp kommer han att behöva båda! och om du konstant sumtskastar oss och Mahadi, hur tror du det kommer att vara för din son! Inte som om Mahadi kommer att ha härliga ord att beskriva dig! NI TVÅ kommer att skapa ett helvete för honom.... så tagga ner, ryck upp dig och gör allt vad du kan för ditt barn! Slutligen kunnde inte hjälpa läsa blogget om att Emilio dög inte för Mahadi för att han nu är kristen.... men var det inte darför du döpte honom för att du vill inte att han ska bli muslim! Snack om dubbelmoral! Ps! Har inte ditt nr, det därför jag skriver här! Ring mig om du har frågor, jag håller tillbaka anmäla ett tag och ger dig en chans!

Svar: Fatima nu är det såhär, jag be om ursäkt till M? Nja skulle inte tro det. Han har gett mig ett helvete i 6 år. Jag förlät honom ett antal gånger för vad han har gjort mot mig. När jag blev med barn så försökte vi igen, men det sprack för att han har svårt att hålla sig till sanningen och vet inte vad respekt är i ett förhållande. Så kom inte med massa moral predikan. Jag är sån som inte tänker ta skit och acceptera vad som helst. Min son behöver du absolut inte dra in i detta. Har inte han med att göra, kommer behöva båda två?! Jag har tagit hand om honom i 6 mån själv från förödelsen. M va med 5 dagar sen började han jobba å tyckte inte det va kul. Han valde själv att träffa honom 1 gång i veckan i 2 tim. Han knyter ingen kontakt med sin son på det sättet. Döpa? Jag är döpt så det ett självklart val. Du kan få se alla sms han har skrivit där han klart och tydligt skriver att jag vill inte ha en kristen son, han är din! Sitt barn älskar man överallt annat. Skulle aldrig tillåta omkärelse på min son, är det lagligt i Sverige? Nja det är det inte va. Så Fatima snälla sluta med dina fina ord och försöker skydda stackars M. För det snälla ansiktet du ser på honom är bara utsidan.
Emelie

#2 - - Sandra :

Återigen. Detta är en privat blogg, alltså ingenting som aktivt sprids på nätet. Emelie återger sin version av situationen och ingenting annat.
Att vara biologisk far till ett barn, innebär inte per automatik att man kan kalla sig "pappa". Han har själv valt att inte vara någon pappa genom att inte finnas i sonens liv, mer än lite sporadiskt,när det ibland passar honom själv. En sådan "pappa" behövs inte och lär inte behövas framöver heller.
Istället för att hota med anmälan osv. så tycker jag att du ska ta dig ett snack med M om hur man bör behandla sin sons mamma. Jag tror inte att du heller tycker att mängder med sms innehållande riktiga kränkningar med könsord, svordomar och hot, riktat direkt till Emelie är speciellt lämpligt om man nu vill ha en "bra relation" med sin son?
Jag tycker att det är du som bör tagga ner och låta bli att läsa bloggen om den gör dig upprörd.
Tack för mig.

#3 - - Alexandra:

Hade du jobb-ångest? :-) Hoppas att det gick bra! Puss

Svar: Ne jag tyckte det va kul haha! Det gick bra :) Puss
Emelie

Till top