Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

Gi-mat.

Permalink0
God kväll.

Idag är det lördag, vet ens inte vad det är för dag längre. Men det behöver jag ju inte bry mig om heller, bara njuter av att vara hemma med min son. Men det är inte bara underbart alltid, väldigt jobbigt också. Nästan tabu att säga känns det som. Men innan man kommer in i rutinerna är det jobbigt, har börjat göra det nu. Det är ju utmattande och man är trött. Man sover ju inte 8 tim längre som innan. Men man får så mycket positivt tillbaka, när han slår upp sina bruna ögon och tittar på en då bara smälter man, den kärleken till sitt barn går inte att beskriva för man har fått barn själv. Fortfarande svårt att förstå att han är våran, jag har burit på den skatten i 9 mån och han kom ut efter 3,5 på sjukhuset. Det är en stor förändring i livet♥
 
Jag ska börja med Gi-mat igen. Man kan äta det när man ammar, eftersom man utsluter inte nånting. Man äter fullkorn kan man säga. Ska inte bara äta det för att gå ner i vikt, utan min mage mår mycket bättre av det. Eftersom jag har IBS. Pratade med min barnmoska på BCV och hon tyckte det va helt ok att jag åt det, eftersom det är nyttigt. Så nästa vecka ska jag börja köra igång med det. Se hur det går, lite jobbigt innan man kommer in i det. Men det gör man fort!
 
Va och fikade med hos Mathilda för 2 dagar sen, även Milton. Vi åt frukost och pratade, va trevligt som vanligt. Mycket skratt och mindre trevliga samtal om gravidtet och efter dom små liven har kommit ut. Snart får hon också bebis, så kul! Kommer vara födda samma år med 1 mån skillnad.
Milton tog även några bebis bilder när vi va där, han är ju jätte duktig på det.
 
 
 
 
Till top