Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

Börjat må illa.

Permalink0
God kväll.

Ligger i soffan och har jätte ont i halsen. Inte alls skönt! Har bara 2 veckor kvar att jobba och då vill jag ju inte sjukskriva mig. Men ska försöka jobba i morgon, så får jag se om jag orkar hela dagen. 
Träffade Cecon i 3 tim igår och hon hann smitta mig på dom timmarna. Som Sandra sa ni har alltid samma åkommor haha. Sant faktiskt! Men det kanske blir så när man umgås med en person väldigt mycket. Har hört att om man umgås med en och samma person väldigt mycket så kan man få mens samtidigt. Hörde det en gång av ett lespiskt par som bodde tillsammans. Konstigt det där hur allt kan bli.
 
Jag har ju inte skrivit på ett tag, inte haft lust eller ork. Men får väl uppdatera lite. Förra helgen åkte jag, mamma, kusin Caroline och Ingrid (mammas kompis) till Skövde. Min bror har gift sig, så dom va på bröllops resa. Så vi va där och va barnvakt/hundvakt. I det ingick även hönsvakt och kaninvakt. Dom bor så långt ut på landet man kan komma typ. Det va så himla skönt! Umgås med familjen och bara ta det lugnt. Så den 27 juni blir det bröllopsfest för min bror och hans Johanna. Ska bli kul! Dom gifte ju sig borgligt, så det blev inget bröllop för släkt. Gjorde min syster med, min släkt är så tråkiga när det gäller det. Jag är helt tvärtom, om jag gifter mig så ska jag ha stort bröllop och mycket folk. En jätte klänning och dyrt, så det ska vara. Ska ju bara hända en gång i livet.
Så jag hoppas att det inte kommer vara jätte varmt då, med tanke på min prins i magen är bf den 5 juli. Så det blir jobbigt med värmen eftersom man troligtvis är ganska stor då.

Har börjat må illa nu också, är i v.33 nu. Läst att man kan må illa för bebisen växer fort dessa veckor och att han kan ligga och trycka på magsäcken. Duschade och damsög innan, efteråt va jag helt slut. Somnade i soffan 3 tim. När jag vaknade trodde jag nu kräks jag. Äcklig känsla, men satte mig upp så då blev det lite bättre. Det är ju inte lätt att vara gravid. Man behöver verkligen stöd, speciellt nu dom sista veckorna. Man är känslig, har ont lite överallt och tankar på hur allt kommer bli. Förlossning osv, börjar bli nervös nu. Inte så nervös för smärtan, vet att det kommer göra SÅ ont. Rädd för att han fastnar eller nått annat. Vill bara att han ska komma ut som han ska. Men alla tänker väl så antar jag!
 
Han har börjat sparka på sidan vid revbenet, han är verkligen stark nu. Man kan känna hans fot i bland komma ut på sidan. Helt sjukt att man kan känna det, känns overkligt men samtidigt underbart. Hela magen rör sig och buktar ut på ena sidan.
Med det så säger jag Godnatt och hoppas ni har haft en bra dag.
 
 
Nyfiken på hur du kommer se ut♥
 
 
 
 
Till top