Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

Äntligen!

Permalink0
God kväll.

Äntligen slipper jag diska, skaffat mig en diskmaskin. Kan inte beskriva känslan av att slippa diska varje dag och den där nappflaskan 10 gånger om dagen. Min snälla kusin va med mig och hämtade den i Eksjö hos en tjej. Inte så lätt att bära den när jag har bilstolen att släpa på också. Tur att man har sin familj ♥
 
I morgon kommer några från jobbet hit och hälsar på Emilio. Har gjort kladdkaka, smakat en liten bit nu. Kunde inte hålla mig. Ska bli trevligt att få höra lite skvaller om jobbet och om det hänt nått nytt. Länge sen man jobbade nu, känns som jag aldrig jobbat där när man handlar.
Sen på kvällen ska vi åka hem till min syster och ha fredags-mys. Dom ska göra tacos, ska bli himla gott.

På lördag kväll kommer Cecon & Alexandra hit. Vi ska äta gott och dricka lite vin, jag ska dock inte dricka alls mycket för jag har Emilio hemma. Beror på när han somnar också, för jag kommer inte dricka när han är vaken. Ska bli gott med ett glas vin, va väldigt länge sen och va länge sen man träffades och hade tjejkväll. Ska bli trevligt!!
 
Tror Emilio börjar känna av sina tänder, han gräver i munnen och tar in mina fingrar, biter tag i dom hårt. Sen är han lite grinig. Så det är nog på gång, väldigt tidigt. Men vissa barn är ju tidiga med sånt!
Tiden går så fort, han är snart 4 mån. Nu får min bebis inte växa mer, vill att han ska alltid vara bebis. Jag kanske är knäpp som tänker redan på det, men skulle kunna vara gravid igen så han får ett syskon. Inte nu så klart! Men längre fram om tillfället finns då. Vill inte att han ska växa upp utan syskon, men då ska tillfället vara väldigt bra och tryggt. Jag önskar ens inte min värsta fiende att vara ensamstående, det är så krävande. Men man fixar ju det så klart för man älskar ju sitt barn överallt annat på denna jorden. Men det är inte lätt! Men jag trodde inte att jag va så stark som jag är! Men är stark för Emilios skull ♥
Han är ju det bästa som hänt mig.
 
 
 
 
 
Till top