Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

Gi pannkakor.

Permalink0
God förmiddag.
 
Vet inte riktigt vad jag ska skriva om, mitt huvud är tomt eller är alltid tomt igentligen. Men brukar veta vad jag ska skriva om, men har inte haft nån blogglust på ett tag nu. Vet inte varför... Har inte funnits nått att skriva om. Förutom att puta med mina läppar som en kommenterade, bästa du kunde hitta på namnet Mattias ? Haha. När jag läste det så skrattade jag. Tur att man kan få sig ett gott skratt i bland iaf.
 
Idag är det min jobbhelg,så jag ska jobba hela helgen. Den känns väldigt lång just nu ! Fuskigt för dom som får lön den 25 dom får idag, men vi som får den 27 får på måndag, det suger röv faktiskt. Men det är ju inget att göra åt. Inget roligt ska jag göra i helgen, bara jobba och sova. Kanske ska träffa Alexandra H, sååå länge sen vi träffades nu. Saknar henne sååå mycket !! Hon gör mig glad. Ok, där lät jag som en fjortis, men det är kanske för att jag är det !
 
Köpte Gi tidningen igår, hittade ett recept på Gi pannkakor. Dom va faktiskt väldigt goda, så jag tänkte dela med mig utav det receptet här :
 
4 portioner.
4 ägg.
1 dl mjölk.
1 msk fiberhusk.
1dl mandelmjöl.
1/2 tsk salt.
25 g smör att steka i.
2 dl vispad grädde.
150 g färska hallon.
100 g färska blåbär.
Jag hade inga färska bär hemma, så jag hade vispad grädde och lättsockrad jordgubbsylt. Man får göra dom lite mindre när man steker dom, för dom är lite svårare att vända på i pannan utan att dom går sönder. Men annars är dom jätte goda !

Gi är förjävla bra tycker jag, testa en vecka och se vad ni tycker. Det som är negativt är att det är lite dyrare mat, saker man ska köpa till en middag. Men det är det ju värt om man mår bättre och att man håller vikten, eller när man börjar med det så går man ner i vikt.
 
Sakerna som jag beställde från Hm hämtade jag ut igår, men hatten va slut och klänningen kommer i slutet av juni. Ville haft den nu ! Men får skicka tillbaka allt utan byxorna och linnet, bekini bh va bra. Men trosorna satt på halva rumpan och va jätte lågt skurna där fram. Visa nästan hela min muff och rumpan, tänker inte gå runt så på stranden. Men nästan alla hm trosor är såna, hatar det ! Så det får bli att kolla efter nån annan. Typiskt ! Åker ju om 3 månader, måste hitta en. Det är ju nu alla börjar köpa och det där då storlekerna tar slut.

Så jag hade rätt mycket att skriva om ändå, nu ska jag vila lite innan det är dags att ta sig till jobbet.
Ha en bra helg !
 
 
 
 
 
 
Till top