Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

Körkort.

Permalink4
God förmiddag.

Sitter med dom där förbannade körkortfrågorna, man kan bli galen rent ut sagt! Inte alls roligt, men jag måste. Jag ska ha det där körkortet i min hand. Men jag kommer inte stressa, för då vet jag att då blir det bara pannkaka av allt. Så jag tar det i min takt, alla har ju olika inlärningsförmågor. Jag och syster va på handledareutbildning på bilskolan igår, hon måste ju hänga med eftersom hon ska köra med mig och mamma är redan godkänd eftersom hon körde mig med mig innan när jag höll på.
Så nu är jag helt slut efter ha suttit med dom, man sitter och stirrar in i en daton i nästan en tim, ska ta en liten paus från det och fortsätter sen.
 
Varit ledig nu i två dagar, går på och jobba helgen. Känner inte för det, så långa pass på helgen. Man är helt slut på söndagen, tur att jag är ledig måndagen. Men det är ju bara att gilla läget, man måste ju jobba. Skulle absolut inte vilja vara arbetslös.

Snart är det jul, jag har inte köpt en julklapp än. Som vanligt får jag stressa i sista sekund, jag vill handla lugnt och höra julmusik i affärerna man går till. Men blir nog inte så, blir att handla fort. Blir inte att handla så mycket julklappar med tanke på att jag håller på med körkortet och måste lägga undan pengar till det. Men väldigt glad att jag har presentkortet, men 10 tusen kommer inte räcka kan jag säga! Inskrivningen kostade 2100 kr. Vad får man för det? Jo böcker och inloggning på internet så man kan göra körkortsfrågor, sen kostar utbildningen vi va på igår. 550 kr för varje person man kör med. Sen måste jag gå på risk 1 som kostar 700 kr. Sen måste jag gå på risk 2 som är halkbana plus en kurs på 2 tim, den kostar 1200 kr. Körningar på 45 min kostar 550 kr. Sen kostar uppkörningen 1200 kr. Man måste klara skrivning och körning på 2 mån, annars får man göra om det. Vilket kostar 1200kr igen för uppkörning. Jag måste ju köra några gånger på körskolan också. Så tror inte det kommer kosta 10 tusen, utan 18 tusen kanske... Såna pengar, men så gött när man har ett körkort sen. 
 
Mamma kommer sen, vi ska göra göra varm nyponsoppa med vispad grädde och frallor. Jag va så sugen på det! Vi åt nästan jämt det när jag bodde hemma innan, alltid på kvällarna. Är så gott när det är såhär kallt och mörkt ute. Har inte riktigt vant mig vid detta kalla mörka vädret än, trött hela tiden och kan sova när som helst. Men blir nog bättre när snön kommer.
 
Hoppas ni får en bra torsdag!
 
 
 
 
#1 - - Chrille:

Hej, såg dig på Lyxfällan. Starkt jobbat av dig, inte många som skulle klara det! Du fixar nog körkortet också ;) Ha det gött

#2 - - Emelie:

Tack så mycket :) Detsamma!

#3 - - Linnea:

Hej! Ville bara höra om du rekomenderat nån att göra naglar i nassjo? Gick du till din skönhet eller ?

#4 - - Linnea:

Ursäkta att jag inte kan svenska :P Menar:
Vem gick/går du till och gör dina naglar? Jag bor i Nässjö men känner inte så många (nyinflyttad)
Och jag har alltid gjort nagelförlägning.. E det någon du kan rekomendera till mig?



Svar: Hej! Jag har gått till Carola innan på Naily naglar, det är förlägning och om du vill göra bara lack så kan du gå till hennes också. Dom har både och :)
Emelie

Till top