Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

Konstiga människor.

Permalink1
God kväll.

Ligger i soffan med mina sköna varma sockar som min kära farmor har stickat till mig. Haft jätte mycket att göra på jobbet. Mitt huvud bara snurrade när jag gick hem, barnskrik och folk som pratar i ens öra hela tiden. Så är det att jobba i butik. Man ska vara alla till laks och le hela tiden, för man är som icke människa när man jobbar i butik. Kunderna tror inte att man har känslor eller ett liv utanför sitt jobb. Jag ska nog skirva en bok om hur det är att sitta i kassan, vad man möter för folk varje dag. Det som jag blir så arg på, är när människor kommer med nyfödda bebisar som ligger i vagnen och skriker, eller dom kan knappt skrika för dom är så små. Men mamma/pappa gör ingenting. Dom fortsätter bara att handla eller att plocka i vagnen. Men snälla människa ta upp din stackars unge som ligger i vagnen! Vad är det för fel på såna människor?! En gång va det en mamma med sin nyfödda bebis. Fullt med kläder på och mössa. Men va bara det att mössan hade åkt ner till näsan, så ungen skrek av värmeslag. Mamman gjorde inte ett skit. Jag hade bara lust och gå fram, ta ungen och ta bort mössan från ögonen. Det stör jag mig på så fruktansvärt mycket.
 
I morgon kommer ju tjejerna hit, det ska bli så himla kul. Vi är 6st, ska äta och dricka massor med gott. Jag ska så klart göra mat, tänkte först göra nån efterätt också. Men det bli ju för mycket, ska ju kunna dricka alkohol också. Får bli popcorn och chips. Jag ska iaf göra nått nyttigt och gott, kan jag ju inte avslöja här ifall dom läser detta... Blir ju inget kul då.
Men jag kommer va trött på söndag, eftersom jag jobbar då. Men tur som är så börjar jag inte för kl 17. Så det går ju dricka då och ha kul. Man lever ju bara en gång! Då ska man ha så roligt som möjligt och umgås så mycket som möjligt med nära och kära som vi tycker om! Dom som gör livet meningsfullt. Man ska undvika människor som suger energi och inte ger nått tillbaka.
 
Va en kund på jobbet idag som jag höll på att bli galen på, Vet inte om hon har problem eller nått. Men hon är en sån som tror att hon känner allt och alla. Så hade hon frågat två tjejer på jobbet, om Emelie jobbade idag. Sa mitt namn också vilket jag inte tycker om att människor gör om dom inte känner mig, sen sa hon ja hon va ju med i lyxfällan. Vart är hon nånstans? Fick springa bakom informationen 2 gånger för att hon inte skulle komma fram. Hon va inne idag 4 gånger! Så när hon såg mig glodde hon och va på väg fram. Då sprang jag bakom och min snälla jobbarkompis tog över en stund tills hon gått ut. Jag har ingen rättighet att snacka med henne om det, låt mig va galna människa! Va en annan efterbliven också som sa Hej Emelie, va det kul att vara med i Lyxfällan? Ja det va jätte kul !! Sa jag och gick där ifrån. Jag fattar att människor skulle bry sig och så, men snälla hur är del funtade?! Jag är jätte glad och tacksam för dom som har sagt snälla saker till mig. En tant som jobbar på bilskolan, kom fram idag och sa att hon tyckte jag va så modig! Så kramade hon om mig och sa att jag skulle få en mössa haha. Hon stickar mössor som hon säljer och skänker dom pengarna till cancerfonden, så gulligt av henne,
 
Med det avslutar jag detta inlägget och önskar er en trevlig helg!
 
 
 
 
 
#1 - - T:

Hahaha va är de för galna människor som går in i butiken och säger sånt. Jäkla idioter !
Ha de riktigt kul ikväll med tjejerna! Synd att vi inte syns ute !

Till top