Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

Svettningar

Permalink2
God förmiddag.

Sitter i soffan och svettas och mina händer är så varma så det pulserar i dom. Får såna attacker så jag blir jätte varm och händerna ryker nästan. Va ute med Atrejo, sen när jag kom in så blev jag helt varm. Varit så en tim nu, men antar att det kallas gravid. Jag fryser alltid annars jätte lätt, brukar aldrig vara varm. Men nu förstår jag dom som är varma av sig och svettas lätt. Kan inte vara bekvämt alls!
Mina fingrar ser ut som prinskorvar och fötterna är svullna också. Börjar bli jobbigt att hitta ett skönt sätt att sova på, har kuddar runt mig. Men på morgonen vaknar jag och har jätte ont i ryggen. Så om nån läser min blogg nu och har ett tips på hur man somnar skönt utan att få ont i ryggen få gärna lämna en liten kommentar.
Jag ska inte klaga, det är härligt också på samma gång. När man känner hur han rör sig och sparkar. Igår fick jag några riktiga sparkar, stark är han också. Om man har en dålig dag, så är det bara att känna på magen efter en spark så får man ett leende på läpparna igen.
 
Dags för en jobbkväll idag, varit ledig i helgen. Varit så skönt! Bara tagit det lugnt hemma i soffan, varit trött och sliten efter jobbveckan. Vill att tiden ska gå lite fortare nu, så man får vara hemma och ta det lugnt. Blir ju jobbigare att jobba ju tyngre man blir. Men finns ju dom som har har eller haft en jobbigare gravidtet, jag har ju mått ganska bra.

Nu ska jag gå och ställa mig i en kalldusch, så jag blir lite kall.
Ha en bra dag.
 
 
#1 - - Karoline:

Jag brukade pallra upp med massa kuddar i skön ställning för ryggen. Värmepåse är också underbart..
Vart ska du föda?
På BB i Eksjö är dom otroligt underbara, man får två goodiebags med sej hem ett stort plus verkligen. Ett startkit till båda mamma o bebis :)

Svar: Tack för tipset Karoline :) brukar du ha kudde under ryggen? För det känns som att jag är så svankryggad, så ryggen inte ligger i mot sängen eller hur jag ska förklara. Ja det blir Eksjö, åh va bra :)
Emelie

#2 - - Anonym:

Nä men mycket på sidorna.. Men testa dig fram vad som är skönast! :) tiden går fort.. Snart har du er lilla bebis här:) underbart är det..

Svar: Ok jag får prova det :) Ja tiden går ju saktare nu när det börjar närma sig!
Emelie

Till top