Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

6 veckor.

Permalink0
God förmiddag.

Precis ätit frukost, får passa på när prinsen sover. För man vet aldrig när han vaknar. Man blir helt snurrig i bollen, man vet inte om man ska gå oh lägga sig eller om man ska städa. Fortfarande svårt att koppla av och han är 6 veckor idag. Ligger ju saker överallt hela tiden och disk hela tiden. Man vill ju ta det direkt, men hon på BVC har förbjudit mig att göra det, eftersom jag är själv hela dagarna med honom. M jobbar ju till kl 22 jämt, så jag får ta allt själv. Hon tycker jag ska gå och sova, hon tyckte även jag skulle ladda ner avslappningsövningar på telefonen. Det har jag gjort och det hjälper lite faktiskt. Förstår inte hur dom som har flera barn och är ensamstående klarar det, puhh! Men han är världens bästa och det är gosigt också. Igår gick vi och la oss, deckade i flera tim. Han somnade jämte mig, låg och sniffade på honom tills jag somande. Han luktar så gott!
 
Igår tog vi en tripp till Eksjö, även Cecon. Vi åkte hem till Sandra för en fika, det va trevligt. Länge sen vi tre träffades så. Känt varandra sen vi gick i 7an och det är väldigt många år. Hur mycket vi har varit med om och vad vi gått i genom och vi har alltid varit vänner. Ändå om vi inte hörs varje dag, så när vi väl pratar så känns det som att vi pratade igår. C och jag pratar ju oftare, nästan varje dag. Skulle inte överleva utan henne. Vi brukar kalla varandra för det lespiska paret, skratta åt att hon har Teo och jag måste alltid ha med Atrejo överallt. Plus att nu har jag även Amin, kaos!

Har börjat äta Gi-mat nu, ätit det i 5 dagar och det har faktiskt gått bra. Även varit ute och power walkat varannan dag med Atrejo tjockisen och vagn. Exra träning, för jag får släpa med Atrejo. Han har blivit så lat, även tjock. Så han måste också gå ner i vikt. Jag och C va i Jkpg för 2 veckor sen och shoppade lite. Då köpte jag ett par svarta jeans. Kunde inte knäppa dom, men nu får jag på mig dom och kan knäppa. Så något har det ju hjälpt med promenaderna. 
 
Nu ska jag försöka sova lite.
Man är ju ganska sliten som nybliven mamma.
Ha det bra!
 
 
 
 

Till top