Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

Droger som förstör.

Permalink0
God förmiddag.

Kollade på reprisen av nybyggarna nu på kanal5. Den mannen som kom dit i detta avsnittet va på många sätt lik min pappa. Fick mig att tänka extra mycket på honom, sen tänker man lite mer på sin egen pappa nu när man ska ha barn själv. Innan tänkte jag inte så mycket, det är som det är liksom. Men han hade också en familj. Mig, mamma och mina två syskon. Vi bodde i ett hus och levde som en familj ska göra. Hade 3 st hundar, tuppar, katter och påfåglar på gården som fick gå fritt. Vem hade inte velat ha en sån uppväxt? När min mor och han träffades så va han drogfri, hade varit på ett hem. Men hade varit fri i ett antal år. Men av nån konstig anledning så började han ta tabletter och började dricka igen. Han va jätte duktig på bilar, så han hade målat och hållt på med en bil jätte länge. Men det va bara det att han kunde ligga och hålla på med bilen hela natten sen gå till jobbet på morgonen. Inte sova alls, då är det ju nått som inte stämmer. Min mor stod ut med väldigt mycket och mina syskon. En gång hade han varit borta i flera dagar, så kom en bil på uppfarten till huset. Kommer ihåg att mamma sa tysta och släck hela huset. Hon visste att han va påtänd, så vi kröp runt på golvet för att han inte skulle märka att vi va hemma. Men han stod ju och bankade, skrek. Detta kommer jag ihåg och jag va inte alls gammal. Vi flyttade i från huset, efter ett tag så försökte min mamma & pappa igen, men hon hittade tabletter i jackan och lite överallt. Så hon fick nog av det! Han skulle ha mig varannan helg, men när hon skulle komma och lämna mig så stod han och dansade på gården. Så det va bara att ta med mig och åka hem igen. Alla dessa minnen ligger rotad i mitt huvud. Finns mer saker som jag har förträngt, vill inte påminnas av dom. När han va påtänd och hade druckit va han inte speciellt snäll, han gjorde aldrig mig nått! Men min mamma & mina syskon. När jag tänker på det så ryser jag bara. Nu idag så håller han ju fortafarande på med tabletter tror jag! Eftersom han är så konstig och säger konstiga saker. Men min kära farmor tror ju inte det, hon tror att han tar sin ADHD medicin för mycket. Men det kan inte bara vara det. Det är så himla sorgligt när man tänker på det, han hade kunnat ha ett bra liv med oss och jag hade vuxit upp med en fader figur. Det kan jag se av val jag gör med killar, pojkvänner som jag har haft. Valt såna som försöker bestämma över mig eller säga till mig vad jag ska göra osv. På nått konstigt sätt har jag känt mig trygg med det för jag har aldrig haft en pappa som varit där och gjort så. En ond cirkel har det blivit, det är nu idag som jag ändå fattat att jag är faktiskt värd så mycket mer! Ingen kan bestämma över ens liv. Men jag har fortfarande svårt att släppa det som varit, ältar massor med saker och har mycket ilska. Skyller inte allt på att inte haft nån närvarande pappa, men till en viss del.
 
Jag är så glad för att jag själv inte hamnat bland droger och dricka. Visst jag tycker om att festa, men vet när det är stopp. Har aldrig provat en drog i hela mitt liv, kommer aldrig göra heller! Jag är livrädd för att fastna i nått sånt otäckt. Om andra vill hålla på, så vasg. Men lämna mig utanför! Spelar ingen roll hur många som snackar om att röka på är inte farligt osv, då är alkohol farligare. Disskutera ens inte det med mig, punkt slut!
 
Så jag kommer göra allt för att mitt barn ska få en så bra uppväxt som möjligt, utan droger och alkohol. Inga ciggaretter heller. Jag har haft en bra uppväxt med mamma, hon gjorde allt för oss. Men saknade ändå en pappa och gör fortfarande. Oftast är det ju faktiskt männen som tar avstånd från sina barn, inte alltid. Men oftast! Det är ju så mamma är bäst!
 
 
 
Till top