Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

Ordet mamma.

Permalink2
God kväll.

Ordet mamma känns overkligt för mig, är jag mamma?! Ja det är jag och jag är så lycklig för det! Han är världens finaste. Vi är helt förälskade i honom, kan inte sluta titta på honom. Jag svävar på rosa moln, dock så är man ju väldigt trött. Men det ingår ju inte att bli mamma. Man får ju inte sova en hel natt utan att bli avbruten. 
Jag har även kommit igång med amningen, va lite osäker på det där med amning. Men nu känns det självklart! Är tacksam att jag kan amma. Mycket lättare än att hålla på med ersättning. Men om man inte kan amma, så kan man ju inte. Då har man ju inte så mycket att välja på.
 
Fått jätte fina presenter, va hemma hos M och fick jätte fina kläder. Sen fick jag massor fint av syster, ett par små fopatofflor. Så söta! Har även haft tjejerna här på besök, blev fika och prat som vanligt när vi ses. Förutom att jag har en liten söt bebis nu.

Vi har även bestämt namn nu, blir Amin. Känns bra att vi har ett namn nu. När vi va på sjukhuset så visste vi inte vad vi skulle kalla honom. Men nu har han ett namn, blir mer personligt nu. Sen finns det ju alltid personer i sin släkt och andra människor som ska åsikter när man väljer namn. Kan ni slösa energi på nått annat än att lägga sig i vad vi väljer för namn på våran son? Jag lägger mig inte i vad du/ni väljer för namn på erat barn. Tänk om man skulle göra som alla andra vill, hur skulle det bli då. Man kan inte göra alla nöjda! Huvudsaken är att man är nöjd själv.
 
Nu ska jag försöka sova när han ligger och sover.
Ha en bra dag!
 
 ♥♥♥
 
 
 
#1 - - Michaela:

Fint namn på en fin liten kille. Längtar till november då min lilla kille är beräknad :D håller med dig om namn, varför ens lägga mer tid & energi på att lägga sig i om det. Min svärmor tror att hon har ett finger med i namnväljandet "nej det är för svårt att uttala" "nej, det låter konstigt" osv osv, blir så trött :S

Svar: Åh va kul :) förstår att du längtar! I mitten av tiden tyckte jag det gick så sakta, sen bara rullade det på i högfart. Men säger det, passa på att sova! Förstår varför alla sa så nu. Ja det är så irriterande när alla ska lägga sig i vad man väljer för namn. Lycka till med allt!
Emelie

#2 - - Eva:

Åååhhhh, vilket fint foto på honom....

Till top