Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

V.37

Permalink0
God förmiddag.

Idag är det fredag och jag vet inte vilken dag det är när man inte jobbar. Det spelar ju liksom ingen roll vilken dag det är. Skönt att slippa bry sig vilken dag det är och slippa tänka på tider. Jag får passa på nu att vila och göra roliga saker. För nu kan han i princip komma när som helst och när jag tänker på det, så pirrar det i hela magen. 
Va hos barnmoskan igår, fick se honom. Han ligger med huvudet neråt och har börjat fixera sig. Vilket betyder att han förbereder sig på att komma ut. Hon sa att han stannar nog några veckor till, men man vet ju aldrig. Jag har ju inte haft värkar och så. Peppa ta i trä, har bara haft lite som mensverk. Men dom smärtorna blir ju värre sedan när han ska ut lilla prinsen.
 
När Alexandra & lilla Frej va här och fikade hjälpte hon mig med sängen, hon hade även köpt med sig ett paket blöjor. Så snällt, glad för mina vänner! Så nu står den i sovrummet och bara väntar på att nått sött ska ligga där i och sova. Blev jätte fint! Starka kvinnor reder sig själva, har gjort om den texten lite. Män skulle ju aldrig klara av att vara gravida iaf, inte mycket dom klarar av! Men nu ska jag inte skriva om det, för har annat att tänka på.

På tal om nått annat, så har jag tagit ur mitt löshår. Lika jobbigt varje gång innan man vänjer sig vid sitt egna hår. Det är kortare och tunnare. Vissa människor som säger du är så fin utan, ser naturligare ut. Ja klart det gör det, med tanke på att det inte va riktigt hår. Men jag kanske inte vill smälta in bland alla andra för att passa in. Om jag inte vill ha en "mamma frisyr" är jag sämre för det då?! Jag skiter i vad andra tycker och tänker. Jag kommer se ut och göra vad jag vill ändå. Alla ska ha såna åsikter hela tiden! 
Så nu har jag beställt hår haha. Klipps som jag kan sätta i och ta ur själv, så när jag kommer med det. Kommer människor säga, Har du satt i löshåret igen? Då ska jag säga, Ja snyggt va?
 
Nu ska jag ta nått att äta.
Ha en bra helg!
 
 
 
 
 
 
 
Till top