Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

Nu börjar det gå neråt.

Permalink5
Godkväll.

Måste bara börja mitt inlägg med att jag har gått ner i vikt äntligen! 3kg och 5 cm runt magen, dom kilonen satt som sten. Har börjat deffa och hållt på i en vecka nu, går på mina power walks varje morgon. Första dagarna va skit jobbiga. Va hungrig och sötsugen hela tiden, men allt sitter ju i huvudet. Nu känns det lättare, men är ju hungrig hela tiden men man vänjer sig. Ska bara hålla på en mån tills mina kilon är borta. har 8kg kvar. Men det verkar som att jag går ner 2 kg i veckan, om jag fortsätter göra det så är 8 kg snart borta. Har en ät-dag en gång i veckan och den har jag varje söndag. Då äter jag vad jag vill och hur mycket jag vill! Dom dagarna ser man fram i mot. 
 
Som vanligt är det ju alltid drama i mitt liv, fattar inte. Men jag valde ju att ha personen i mitt liv och jag fick ju nått fint utav det också. Men nu är det nog! Jag blir bara starkare för varje dag som går, för den personen visar sitt rätta jag varje dag. Så det är inte jag som förlorar på det! Förstår bara inte hur man kan låta det gå ut över ett barn. När jag tänker på det så brister mitt hjärta i tusen bitar, jag kommer aldrig lämna min lilla prins och jag gör allt för min son! Kommer aldrig älska nån så mycket. Har även bytt namn, så nu heter han Emilio i stället. Ville ha det från början, men fick ju inte bestämma det. Men nu räcker det! Girl power.

Med det sagt så ska jag snart gå och lägga mig, han sover och då får man passa på att sova. Man vet aldrig när han vaknar, i bland sover han hela natten och i bland vaknar han flera gånger och vill ha mat. Just då är det som jobbigast att vara själv. Men jag har min familj och vänner som tur är!
 
Min syster va här idag. Hon hade köpt med sig blöjor, vårtservetter och ersättning. Så glad blev jag! Blöjor och ersättning går åt hur mycket som helst. Så det uppskattades verkligen!
 
                                          
 
 
 
 
#1 - - ellinor:

Hej! Varför håller du på att gå ner i vikt? Tycker du ser frisk och vacker ut. Man blir inte automatiskt lycklig av att väga mindre...

Svar: Tack så mycket för komplimangen :) nej det är klart man inte blir! Men inte så kul att inte komma i sina kläder som man kunde ha innan graviditeten. Vill ju direkt inte köpa allt nytt. Jag saknar min "vanliga" kroppstorlek. Spelar ingen roll om andra tycker man är si och så handlar om att må bra själv!
Emelie

#2 - - Mickis:

Du rockar verkligen!! Sjukt bra gjort att byta namn! Varför ska pappan få bestämma när han inte ens är delaktig i föräldrarollen?
YOU GO! :)
By the way, vilken underbar syster du har som kommer med sådant till lillkillen :) Sådant uppskattas Verkligen :)

Håller på dej :)

Svar: Tack så mycket för peppandet :) behöver man! Ja jätte snällt. Så glad att jag har min familj! Ne det är ju jag som ska säga namnet varje dag. Ville ju ha det från början när han låg i magen :)
Emelie

#3 - - Ulle:

Va bra! Och emilio är ju mycket finare:);) man ska följa sin magkänsla! Mår du bra så mår ditt barn bra o tvärtom:)

Svar: Tack :) ja det är ju så! Han är ju mitt allt.
Emelie

#4 - - Michaela:

Du är stark!!! :)

Har du instagram föresten?

Svar: Tack Michaela☺️ ja det har jag, brunettemmi.
Emelie

#5 - - Sandra:

Umgås du inte med Mathilda v fortf? Hon har väl med bebis?

Svar: Ja vi umgås :) ah skiljer 2 mån på dom
Emelie

Till top