Brunettemmi

Emelie är en tjej på 29 år och även ensamstående mamma till en liten son. Hon har mycket attityd och humor. Älskar att stå i centrum och som har allt med shopping att göra, nästan lite för mycket. Hennes vänner betyder allt för henne och hennes son Emilio. Just nu är hon mammaledig och älskar livet som mamma. Han är den finaste i världen.

Budget.

Permalink3
Godkväll.
 
Suttit och gjort en budget för att se hur mycket pengar jag gör av med. Bra att göra det i bland så man kan se hur mycket skit man slösar på. Kan spara mycket pengar om man inte köper små saker hela tiden då och då. Så nu ska jag strypa mina inköp. Men jag är ju en slösa och kommer alltid vara, bara att jag tänker mer nu innan jag handlar nått. Inte så mycket inpulsköp längre, men ändå onödiga köp finns fortfarande. Saker som jag ens inte behöver. Men hur kul hade livet varit då om man aldrig kan unna sig saker?
Så nu ska jag tänka mer på vad jag handlar. Vill ju försöka slippa ta alla dagar i veckan med F-kassan. Men tyvärr blir nog det svårt. Hur kul är det då om jag får börja jobba innan han är ett år. Han kan inte börja på dagis för han är ett år. Så jag hoppas jag klarar mig på att inte ta alla dagar i veckan. Blir så förbannad på att jag ska behöva tänka så! Man är ju två om att göra ett barn. Men vissa manliga kön fattar inte det, dom tror att man sprutar in sperma själv och sen blir man gravid, typ så! Eller nej dom tror att vi våldtog dom. Eller varför inte bara växa upp nån gång skulle ju också vara bra. Orka inte ens tänka på det, blir bara arg. Måste spara min energi till prinsen jag har hemma och jag valde det.

Varit fint väder idag ju, varit ute och gått hela 4 km. Jag ska bli den snyggaste mamman i Nässjö. Nu j*vlar ska jag gå ner i vikt, så som jag såg ut innan jag blev gravid. Men det är inte lätt, har sånt jäkla sötsug när jag ätit. Fattar inte varför. Jag blir knäpp, det är skit jobbigt. Det tar 6 veckor att bli av med ett sötsug, det är väldigt lång tid. Man ska undvika fika på veckorna. Hatar sötsug, värre en röksug. Det har jag inte längre och jag ska inte börja röka igen. Då är jag ju sämst! Rökning och barn passar verkligen inte ihop.
 
Vill shoppa massor med höstkläder, men det kan ju inte göra om jag ska gå ner i vikt och tänka på min ekonomi. Blää vad fattiga vi ensamstående mammor är. Det är orättvist!
 
Nu vaknar Amin snart, så då är det dags för mat igen.
Ha en bra dag!
 
 ♦
 
#1 - - Mickis:

Ensam är stark!! Amin kommer förstå en vacker dag när han växer upp vem som varit där för honom i ur & skur! Du är vacker! & stark!!

Svar: Tack så mycket för dom peppande och fina orden :) behöver lite pepp!
Emelie

#2 - - Ulle:

Hej! Du har rätt o få pappadagar från din sons pappa! Och på så vis kan du förlänga din föräldrarledighet:). Min kompis som är ensamstående fick både mammadagar och pappadagar då han ändå ej ville/kunde ta föräldrarledigt. Lycka till:)

Svar: Ja jag har förstått det nu :) Vet dock inte hur länge det blir. Tack för du gav mig den informationen.
Emelie

#3 - - J:

Du är så jäkla vacker! Hade gärna träffat dig för en dejt... :)

Svar: Tack :)
Emelie

Till top